DESKRIPSI
Objectives of training program:
a.    Analyze the power of promotion and advertisement in boosting sales.
b.    Design a promotion plan aimed at the trade and the consumer.
c.    Apply the criteria of effective advertisement campaigns.
d.    Understand the principles of merchandising in outlets.

OUTLINE MATERI :
1.    The Marketing Concept
a.    The Integrated Marketing Communication Concept (IMC)
b.    he 4 Ps
2.    Advertising Strategies
a.    Setting Advertisement Campaign Objectives
b.    Specifying the Target Audience
c.    Formulating a Creative Message
d.    Pretesting the Message
e.    Choosing the Appropriate Media
f.    Implementing the Campaign
g.    Measuring Results among the Targeted Audience
•    Level of Awareness
•    Change in Attitude
•    Action Taken
3.    Promotion Strategies
a.    The Push and Pull Sales Strategies
b.    Below and Above the Line Promotions
c.    Types of Promotions
4.    Promotion Campaigns
a.    Planning a Promotion Campaign
b.    Implementing the Campaign
c.    Testing, Measuring and Evaluating the Effectiveness of the Campaign
5.    Merchandising
a.    The Concept of Space Management
b.    Best Locations in Outlets
c.    Principles of Merchandising
d.    Implementing Planograms

PESERTA
Sales Managers and staff as well as marketing managers, Marketing professionals and field merchandisers

FACILITIES

  • Certificate, Quality Training Kit (Pencil case: Erase, Bolpoint, Pencil, Tipe X, Stabillo, Flash Disk 8 GB), Bag.
  • Training Material (HandOut & SoftCopy)
  • Convenient training facilities in stars hotel
  • Lunch and Coffee Breaks
  • Souvenir

Permintaan Brosur penawaran Training ( Harga, Waktu dan Tempat) silahkan Menghubungi kami.

Catatan :

  • Pelatihan ini dapat di-customized sesuai kebutuhan perusahaan Anda bila diselenggarakan dalam bentuk In-House Training. Untuk permintaan In-House Training dengan jenis topik lainya, silahkan mengirimkan ke alamat email yang tercantum di web kami.
  • Request Training. Jika anda membutuhkan informasi pelatihan yang belum tercantum pada website ini, atau anda ingin memberikan usulan materi yang sesuai dengan tingkat kebutuhan perusahaan anda, silahkan mengirimkan ke alamat emailyang tercantum.
  • Bila tidak ada tanggal dan waktu atau yang tercantum sudah kadaluarsa didalam artikel mohon tanyakan kepada kami untuk jadwal terbarunya.
  • Peserta bisa mengajukan Tanggal Pelatihan / Training selain yang tertera pada silabus penawaran.
Advertisements